Persoonlijk

variabele printproducten

Een persoonlijke benadering

ets binnen krijgen wat speciaal voor jou gemaakt is. Met beeldmateriaal en tekst wat volledig op jou van toepassing is. Daarmee kun je opvallen. Dat is wat je klanten waarderen. Of het nu gaat om een gepersonaliseerde nieuwsbrief, brochure, folder, whitepaper, onderzoeksrapport of wat dan ook. De kracht van digitaal printen in optima forma. Door de informatie specifiek op de ontvanger af te stemmen is er een veel grotere kans om gezien, bekeken en gelezen te worden.

Maar het blijft niet bij het creëren van persoonlijke printproducten. We verzorgen desgewenst ook het hele logistieke proces. Denk daarbij aan vouwen, inpakken, adresseren en verzenden. Omdat het ons vak is, er plezier in hebben en je volledig willen ontzorgen.

Een greep uit de mogelijkheden

Roll-Up banieren
Displays
Bedrukte deuren
Reclameborden

INspiratie

Geloof dat er altijd mogelijkheden zijn

Het is makkelijk om je creativiteit te beperken door te denken dat de mogelijkheden beperkt zijn. Hoe lastig een situatie er ook uit ziet, er zijn altijd meer mogelijkheden dan je denkt. Dus vertrouw erop dat er oplossingen zullen komen, ook al heb je nog geen idee hoe. Blokkeer je creativiteit niet, maar geef het juist vrij spel.

Veel gestelde vragen oveR Grootformaat printen

Voor bestanden die gedrukt moeten worden gelden andere eisen dan voor bestanden die geprint of op een website gebruikt moeten worden. Het belangrijkste verschil is de benodigde resolutie van het gebruikte beeldmateriaal.
Resolutie word gemeten in dpi (dots per inch), dwz het aantal puntjes per inch. Beeldschermen werken op een resolutie van 72 dpi, daarom zal voor gebruik op een website een resolutie van 72 dpi voor het beeldmateriaal voldoende zijn. Voor druk- en printwerk is echter een resolutie van 300 dpi nodig, ruim 4 keer zoveel als voor een beeldscherm dus. Omgekeerd geredeneerd betekent dit, dat beeldmateriaal van een website slechts op een kwart van de afgebeelde grootte gedrukt kan worden.

Er wordt in de regel gedrukt op vellen papier die groter zijn dan het af te leveren drukwerk. Dit houdt in dat het drukwerk na het drukken moet worden “schoongesneden” tot het uiteindelijke formaat. Als een document kleurvakken of beeldmateriaal bevat die precies tot aan de rand lopen, bestaat het risico dat er na het snijden een wit randje te zien blijft. Daarom moeten die vlakken of foto’s over de rand van het document geplaatst worden, tot 3 mm daarbuiten. Dit gebied buiten het document wordt de afloop genoemd.

Geschikte programma’s voor opmaak zijn:  

  • Adobe Indesign
  • Adobe Illustrator
  • Adobe Photoshop

Naast het opgemaakte bestand dienen alle gebruikte lettertypen en al het beeldmateriaal apart meegeleverd te worden. Photoshop-bestanden samenvoegen naar één laag en bewaren als TIF. Illustrator-bestanden als EPS aanleveren, bij voorkeur de lettertypen omgezet naar lettercontouren.
 
Programma’s zoals Word, PowerPoint of Excel zijn niet geschikt voor opmaak, maar meer voor platte teksten.

Beeldschermen werken met drie kleuren licht, rood, groen en blauw (RGB), waarmee mengkleuren worden gevormd . Full colour druk- en printwerk wordt gemaakt met behulp van 4 kleuren, te weten cyaan, magenta, geel en zwart (CMYK). Regelmatig wordt vergeten het beeldmateriaal om te zetten naar CMYK waardoor foute resultaten ontstaan tijdens het drukken of printen. Bij zwart-wit moet het beeldmateriaal van RGB omgezet worden naar grijswaarden.

TELEFOON:

0347 - 326 269

BEZOEKADRES:

LANGE DREEF 8, 4131 NH VIANEN

E-MAIL:

info@vgprint.nl